Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

28 Februari 2014 | Ecuador, Quito

Daar zijn we dan!

Buiten een regenbui en dus even tijd hier in een cafeetje mijn eerste update te tikken.
Gisteren rond 10 uur vertrokken uit Amsterdam voor de vlucht van 12 uur. Van plaats gewisseld om een Ecuadoriaanse moeder ter wille te zijn en toen aan het raam naast 2 Quitoonse (?) spaanstalige oma´s beland die zich erg druk maakten over waar ik toch moest gaan slapen. Met z´n 3-en de lonely planet uitgekamt en ik kreeg geen keus; Magic Bean moest het worden. Kreeg er door hun verhalen niet echt meer vertrouwen dat ik me kon redden in Quito en toen de purser er ook nog aan toevoegde dat zijn gewaarschuwde stewardess 2 weken geleden ook was gerobbt toen ze de straat overstak naar de Mc hoopte ik echt dat we weer naar Amsterdam om zouden draaien..

Dat gebeurde niet dus uitgestapt en kennis gemaakt met Leighann, een Iers meisje dat via Frankrijk in Rusland is gaan wonen en hier op bezoek is bij haar Duitse vriend. Jaja. We hadden dezelfde trui en broek aan dus we vonden dat we ook dezelfde taxi wel konden pakken. Was makkelijk geweest als ze hier Tomtoms hadden maar niks van dat al; resultaat rondjes rijden in Quito met een chauf die superaardig was maar totaal de weg niet wist. Na 10 keer vragen hebben we onze plattegrond erbij gepakt en zijn we hem uit gaan leggen hoe ie moest rijden (beide nog nooit hier geweest dus veel plezier). Nou moest Leighann er eerder uit en kon ik het nog een keer herhalen richting Magic Bean. Uiteindelijk netjes afgeleverd, niks van te zeggen..

Deur van de kamer geopend en daar zat een jongen uit Engeland die als 3 jaar aan het reizen was. Samen nog even naar een Indisch restaurant op de hoek gelopen (veilig) en daar goed gegeten met bevroren bier erbij. Koelkast stond te hoog. Kosten 9 dollar = 7 euro voor n uitgebreide maaltijd. Niks dus en dat is overal zo´n beetje. Goed geslapen (kwam nog een Canadees bij liggen midden in de nacht, toch speciaal zo´n gezamenlijke kamer ;-) en vanochtend met z´n 3-en ontbeten.

Vervolgens vanochtend een poging gewaagd met de trolleybus naar het andere deel van Quito te reizen (geld verdeeld over tasje, schoen en bh) want daar was natuurlijk net het boekingskantoor waar ik mijn Galapagos reis wilde boeken. Ging prima, beetje als sardientjes in de bus maar niks raars, het lijkt erg op Spanje (niet alleen de taal).

Nu 5 uur later is m´n complete programma de komende 3 weken rond, superfijn reisbureautje. Het begon met het plannen van de Galapagos trip (9 - 16 maart nu op ´de Flamingo) en al lezende daar zoveel leuke dingen en tips tegen heel goeie prijzen dus meteen n programma in elkaar gedraaid. Nog ff kijken of het allemaal definitief wordt, lijkt ok.

Tot zover de eerste update. Het weer is goed (nu weer droog), de mensen vriendelijk, lekker eten en allemaal heel redelijke prijzen. Zal vanavond ns kijken of foto´s toevoegen lukt. Magic Bean is heel cosy, je wiebelt alleen behoorlijk in je bed als er een vrachtwagen langskomt.

Morgenvroeg vertrek naar het noorden (Otavallo en Mindo) dus afhankelijk van de internetverbinding komt de volgende update rond 3 maart. Dan return ik naar Magic Bean om de volgende ochtend met Leighann de langverwachte paardrijtocht van een paar dagen door de Andesvalleien hier. Kan slechter ;-) Quito ligt trouwens ook prachtig omsloten door allerlei gebergte.

Buenos tardes, veel carnavalplezier daar!

• 28 Februari 2014 - 22:34

Pa:

Hoi Joyce, mooi dat tot nu toe alles naar wens is gegaan. Zo te lezen heb je al meer beleefd dan Minke in ik tijdens onze 14-daagde strandvakanties. Wat die taxi betreft: die chauffeur is waarschijnlijk een goed acteur, want je betaalt denk ik naar kilometers (hoe langer en verder, hoe meer dollars). Blijf goed op jezelf passen en veel plezier. We zien uit naar je volgende berichten. Intussen vieren we hier Minke's verjaardag op 2 maart. Neem er maar een tequila of iets dergelijks op.
    Gisteren heb ik gehoord dat ik per 1 juli kan stoppen met werken en met pensioen kan.
    Tot schrijfs, pa en Minke

• 28 Februari 2014 - 23:26

Floor Bierens:

Hoi joyce,

Fijn al iets van je gehoord te hebben

• 01 Maart 2014 - 07:48

Lepeltje:

Mooi begin van je trip! En die magische boon klinkt goed. Veul plezier!!

• 01 Maart 2014 - 12:27

Anita:

Fijn internationaal gezelschap daar! En heb je in t reisbureautje dat geld uit je bh getoverd?

• 01 Maart 2014 - 16:11

Mam Ina:

Hé meissie,
    Fijn dat het tot nu toe soepel verloopt en je al een paar leuke mensen hebt ontmoet.
    Wat moest die vent naast jou in bed, dat kan niet hé.(grapje)
    Zo kom je nog eens ergens,met die taxi chauffeur was wel een beetje humor volgens mij.
    Nog veel plezier en we horen gauw weer van je.

liefs en groetjes mam Ina en Bernard

• 01 Maart 2014 - 23:46

Tanja :

Leuk, leuk, leuk, dat je een uitgebreid verslagje doet zo. Ik lees ook echt Joyce, goed zeg. Dat gaat goed komen hahaha. Morgen idd carnaval voor mij. Ga naar Stijn Stront in Bladel en maandag naar Hapert.....Je zal niks missen hoor, bier in je haar is niet zo fijn. Of was dat toch, een goede tip voor gezond haar? Ik ben van mening dat wat jij nu doet veel beter is voor je gezondheid ;-) . Dikke kus en keep us posted.

• 02 Maart 2014 - 11:21

Corry En Wim:

Leuk wat van je gehoord te hebben. Geniet ervan pas op voor de boze wolf.
    Ik heb een fijne carnaval in de Biest. We gaan gewoon door.

• 02 Maart 2014 - 12:47

Furbylover:

Hé Van Genezijde!
    Goed bezig daar met magic beans! Een beetje wiebelen in bed kan heel aangenaam zijn..
    Viel Spass en laat ons hier maar fijn als kippen zonder koppen carnaval vieren...Gelukkig is er tenminste nog 1 kippetje op de wereld dat wel haar kop erbij houdt (ik bedoel jou dan hè), wat een geruststelling dat jij de eer van ons allemaal nog een beetje redt! Heb je wel een grote BH meegenomen (Dolly Parton sized) trouwens? (voor het geld natuurlijk).
    Groetjes van girly that loves the Furby.

• 02 Maart 2014 - 12:58

Derk:

Hoi Joyce!
    Daar zit je dan zeg, na enkele dagen voel je vast al helemaal op je gemak in Ecuador. Straks galoppeer je met een mooi paard dwars door de Andes, toch best bijzonder. Fijn dat je daarbij gezelschap hebt ook. Heb je moeten wennen aan de ijle lucht op deze hoogte? Drink eens Mate de Coca(thee), erg lekker en rustgevend. Hopelijk heb je mooi weer, de kleur van de blauwe lucht is dan vast prachtig! Wat leuk, dit volgen, zo geniet je vanaf een afstandje met jou mee! Goede reis weer, groeten Derk.

• 03 Maart 2014 - 21:09

Hiske:

Hey Joyce!
    Even een tripje naar Ecuador, gaaf hoor! Ook leuk om te lezen wat je daar zoal beleeft! Ik heb deze site van je paps gekregen op Minke d'r verjaardag, dus zal het de komende weken nog even in de gaten houden! Heul veul plezier daaro! Groetjes uit 't noorden (van Nederland)!

• 03 Maart 2014 - 22:06

Emi: