Otavalo en omgeving - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu Otavalo en omgeving - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu

Otavalo en omgeving

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Maart 2014 | Ecuador, Otavalo

Goh wat een mooi en fijn land zeg!

Zaterdagochtend om 6 am vertrokken met een minibusje. Met nog 5 man hadden we een dagtour geboekt van Quito naar Otavalo. Erg leuke dag, heerlijk gegeten en vervolgens hebben ze mij daar s´avonds op eigen verzoek achtergelaten. Wel geinig trouwens; zaten we in dat busje met 2 Engelse vrouwen, een kerel uit Alaska en een stel uit Canada en ging het over Sotsji..dat land 1 gouden medaille daar en die 1 daar. Dus ik zei ´maybe somebody watched the speedskating´? Die vlogen er vol in met; O yeah you Dutch *Ñ^=()! Lol, al die medailles gewoon ff binnengeharkt als klein landje en de hele wereld heeft t gezien.

Zondag bleek het carnaval en daarvoor hebben ze hier 3 ingredienten; muziek, veel water(balonnen) en scheerschuim. Bedoeling was via een ontgonnen spoorlijn naar de waterval te lopen en weer terug. Onderweg waren alle ingredienten aanwezig en niemand werd gespaard. Locals in de vorm van kinderen, volwassenen, bejaarden, honden en ook toeristen, iedereen was wit van het schuim en door waterval of ballonnen, zeiknat. En veel plezier, kan geen Stijn Stront tegenop ;-) Foto´s doen het verdere werk.

Eenmaal opgedroogd in de zon (sterke zon zag ik vandaag, rooie neus..;-) de tocht vervolgd naar Joep uit Geldrop die al 20 jaar een vogelopvang bovenop de berg heeft en valkeniert. Dat laatste heeft ie overigens geleerd van een valkenier uit Eersel. Das nog eens toeval.
Het zat er gelijk, valken, havikken, zeearenden en natuurlijk de Andes Condor. Mooi verhaal, geweldige plek.

Dat op Spanje lijken neem ik een beetje terug. In Quito en omgeving zeker maar eenmaal boven tussen de vulkanen, kleurrijke klederdracht en enorme groene heuvels is het toch absoluut anders. Qua landbouw zie je suikkerriet, mais, aardappels en rondom alle betonnen huisjes lopen er wat koeien, varkens, kippen en honden. Ook kweken ze in deze omgeving veel rozen omdat die alleen op de evenaar kaarsrecht groeien. Nuttig wist u datje he?

Erg leuk jullie reacties te lezen, zeker omdat de Kempenoptocht en eigenlijk heel Nederland verder weg lijkt dan ooit, zo anders hier. Dat geld op 3 plaatsen was echt een overbodige tip van die purser, zo ver zoeken ze het hier niet. Grissen t gewoon uit je hand of tas ;-) En die ronddolende taxi was uiteraard afgekocht pa, jij hebt veel vertrouwen in je dochter..
Dacht vanochtend dan ook die mate coca thee op advies van Derk eens te kopen op de markt. Blijkt dat er 2 varianten zijn; 1 met en 1 zonder marihuana. Hoop dat ik de goeie nu heb, k zal vast rustig worden.

Tot zover, het is etenstijd en er zit hier een afrikaan of id naast me te typen die super stinkt. Wrijft ie ranzig over z´n buik en laat ie scheten dus niet te harden hier. Net dus terug uit Otavalo weer gezellig bij Magic Bean wiebelen in n dormbed en morgen vertrek samen met Leighann om te gaan paardrijden voor 4 dagen. Wilde nog wat foto´s van mn camera plaatsen maar batterij is net leeg, nu alleen wat van mn telefoon. Voor vertrek naar de Galapagos komend weekend horen en zien jullie weer.

Werkse (vooral jij pap, nog 4 maanden, zet m op ;-) en tot snel!






  • 04 Maart 2014 - 09:11

    Pa:

    Hoi Joyce, geweldig verhaal. Wat die thee betreft: volgens mij heb je die met de marihuana, want waar jij een spoorlijn ziet, zie ik alleen zand en stenen......En die taxi, nou ja , dat heb ik 's morgens vroeg getypt, en je weet hoe laat ik op gang kom....Je vermaakt je prima zo te zien, en zal over tweeënhalve week wel weer tijd te kort komen. Had je niet een spuitbus over voor die Afrikaan? Kon hij ook eens ervaren wat water is. En wat deed de milieudienst handhaafster aan de varkens? We blijven je van hieruit volgen en zien weer uit naar je volgende belevenissen. Houd je tas goed vast, want als ( weliswaar heeeeeel slim ) blondje, val je daar wel op.

    Hier is alles OK, op Tosca na, die we gisteren hebben laten inslapen. Alles is heel goed gegaan en we hebben haar 's middags laten cremeren in Drachten. Je hoeft daarbij niet lang stil te staan, ze heeft het goed gehad en het kon niet langer. Dat vond de dierenarts ook.
    That's life ( ik spreek ook een woordje Engels ) en geniet ervan.

    Groetjes en veel plezier, Pa en Minke

  • 05 Maart 2014 - 11:32

    Frieke:

    Hee joyce,
    Met cesar gaat het goed, en met pumba trouwens ook steeds beter hij liep laats nog wat traag en moeilijk. Ik ga vanavond rijden, spannend. Zo te lezen heb je echt een leuke vakantie. Hopen dat je een lief paardje krijgt om te rijden. Ik heb alleen geen idee hoe ik er een foto van cesar op kan zetten!


    Groetjes Frieke

  • 05 Maart 2014 - 18:52

    Derk:

    Hoi Joyce,

    erg leuk om jouw reisverslagen te lezen, ik herken er heel veel in van mijn vakantie naar Peru. Vooral ook jouw enthousiasme als backpacker door Zuid-Amerika. Vind het stoer van je bovendien. Wat een ervaringen doe je zo op voor in je rugzakje bedoel ik maar! En zelfs de thee is dus verrassend! (je hebt vast de lekkerste variant gekozen;-) En dan nu; op naar de Galapagos! Gelukkig ben ik niet gauw jaloers. Veel plezier! gr Derk

  • 05 Maart 2014 - 19:59

    Mam Ina:

    Hoi meissie,
    Wat kan ik genieten van je verhalen en het geen je mee maak.Nu nog een rit voor de boeg van enkele dagen en ik zie nu al uit naar je volgende leuke verhalen na dit avontuur.
    Ik hoop dat ook dit weer iets mooi's oplevert en je blijft genieten!!!

    tot gauw liefs en de groetjes van,
    mam Ina

  • 05 Maart 2014 - 21:09

    Floor Bierens:

    Hoi Joyce,

    Wat leuk, een geheel ander avontuur als wat je gewend was!
    Geniet van alle mooie dingen die nog op je pad komen.

    We volgen je nieuwsbrieven met grote interesse!

    Hier alles oké.

    Groetjes, gerrie en floor

  • 06 Maart 2014 - 15:16

    Bertwin:

    Ha Joyce,

    Mooie verhalen! Zeker als je het vergelijkt met wat we hier (niet) meemaken ;-). Temperatuur hier op kantoor wel vergelijkbaar met daar, het zonnetje schijnt weer eens..

    Geweldig kleurige klederdracht ja, ik herken ze nog van Bolivia/Peru. Maar ook de intense kleuren van de natuur: mooie foto's.

    Kunnen ze trouwens goed koken in Ecuador?

    Veel plezier.

    Groeten, Bertwin

  • 06 Maart 2014 - 19:04

    Marion En Louis:

    Hey Joyce, weer op avontuur, have fun mooie tijd gewenst uit Eersel.
    Marion en Louis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Buscando los pinzones

Buscando los pinzones

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Eersel

21 Maart 2014

Quilotoaloop

16 Maart 2014

Belevenissen Galapagos (San Cristobal)

11 Maart 2014

Galapagos Santa Cruz II

10 Maart 2014

Galapagos
Joyce

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 6918

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Buscando los pinzones

Landen bezocht: