Galapagos - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu Galapagos - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu

Galapagos

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 Maart 2014 | Ecuador, Galápagos

Even wat meer tijd om een verslagje te typen vandaag.

Niks Quito meer, vanochtend vertrokken naar de Galapagos eilanden. Dat viel even tegen.. Nee, ongelofelijk, kom ik zo op terug.

Om te beginnen de laatste nacht in Quito vannacht. We sliepen daar dus 2 dagen in een dorm en om maar even te beginnen met waar ik mijn Otavalo verhaal geeindigd was.. het zit echt in die bonen. We kregen er de eerste nacht een nogal mollige Duitser bij die zich zonder twijfel tegoed had gedaan aan bonen. De eerste nacht liep ie nog beschaafd de kamer uit om zich te ontgassen (eigenlijk geheel overbodig vanwege het geluidsvolume) en daarom bedacht ie afgelopen nacht ik blijf maar lekker liggen en leek het wel een luchtbed dat leegliep. Heb echt geen obsessie voor ontluchten ofzo maar hier kun je er gewoon niet omheen. Grappige is dan dat je helemaal niet weet hoe die kerel eruit ziet alleen wat voor geluiden hij
s´nachts maakt en dan is het s´ochtends proberen te groeten zonder ontzettend te lachen. Lukt niet.

Over Duitsers gesproken, Leighann had niet heel lang een Duitse vriend meer nadat we terug waren van het paardrijden. Als afsluiting hadden we 2 cocktails gepakt, is ze met de taxi naar hem toe gegaan en stond ze een uur later weer bij de Magic Bean met de vraag of we nog 2 dagen samen op zouden trekken. Hij had te weinig diepgang. Vandaar die 2 extra dagen samen, gezellig.

Vanochtend dus gevlogen en rond 14 uur hier, dat betekent op het eiland Baltra. Mijn boek waarschuwde voor een maandlandschap en niks is minder waar, zie de foto bij aankomst. De oversteek gemaakt naar het eiland Santa Cruz, daar ingecheckt (denk ik tenminste en ga ik nu ff checken, amiga amiga ik regel het zei ie..en wilde iets gaan drinken. Tot mijn grote vreugde werkte de bank ed weer normaal dus ik liep terug van de pinautomaat en zag in 30 minuten de Sally Lightfoot krabben, de zeeleguanen, een zeehond, pelikanen, fregatvogels en de blauwvoetige Jan van Gent die ff een visje ging vangen. En nog een gele kanarie in de Ecuadoriaanse versie dus prachtig en.... de eerste zwarte pinzone! (geen spinzone Anitaatje.., dat is spinazie in t spaans) Alles gewoon hier in het haventje, niet te geloven.

Even klein stukje uitleg dat in m´n boek staat over de Galapagos eilanden; De eilandengroep is een uniek paradijs dat niet alleen de natuurliefhebber imponeert. De wonderbaarlijke symbiose van dier en natuur, waarbij voor de mens slechts een ondergeschikte rol is weggelegd. Door de geisoleerde ligging van de eilanden heeft de dierenwereld zich zo kunnen evalueren dat de dieren er vrijwel geen natuurlijke vijanden hebben. Dit heeft tot gevolg dat bezoekers ´gastvrij´door de dieren worden onthaald en ze tot dichtbij te benaderen zijn. Deze evolutie heeft Darwin tot zijn beroemde evolutietheorie gebracht.

De toegevoegde foto´s zijn met m´n telefoon gemaakt, dat betekent zonder zoom en van super dichtbij. Je weet niet wat je ziet als al die dingen gewoon blijven zitten. Net ook met eten vliegen de fregatvogels, pelikanen en boobies (Jan van Genten) door elkaar door de lucht voor de 1 na de andere show.

Het weer is hier heerlijk, zo´n 25 graden. Dus eindelijk die wandelschoenen uit, flip-flops en rokje ipv lange broek. Morgenvroeg in de bikini en dan een wandeling van 45 minuten naar het strand waar je als je vroeg bent iig de sporen van de schildpadden kunt spotten en daarna een duik in t blauwe water. Vervolgens een wandeling de andere kant op waar ook van alles te zien moet zijn. Dinsdag dan met de boot voor 4 dagen naar de andere eilanden incl snorkelen en van alles meer, met 9 anderen aan boord.

Ben benieuwd! Hopelijk daar ook alles ok, tot snel!








  • 10 Maart 2014 - 08:49

    Pa En Minke:

    Hoi Joyce, in een woord : fantastisch ! Volgens mij de reis van je leven, houden zo !
    Heb je nu afscheid genomen van Leighann? Ik had al zo'n vaag vermoeden dat die Duitse vriend ook wat vaag zou zijn, als ze zo gemakkelijk een bezoek uitstelt. Gaat je volgende vakantie nu naar Ierland ? Wat dat ontluchten betreft: dat deed mij denken aan mijn 3 weken ziekenhuis, daar lag ook zo'n ontluchter. Ik heb er eerst vriendelijk wat van gezegd, toen hij doorging, heb ik hem, tot tevredenheid van kamergenoten, door het personeel laten verwijderen. Dus daarvoor hoef je niet naar Ecuador, maar inmiddels ben ik er wel achter waarom je wel voor Ecuador koos. Mijn voorspelling dat je tijd tekort gaat komen komt vast wel uit. Nog heel veel plezier, pas goed op jezelf en geniet van het mooie weer daar.
    Pa en Minke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Buscando los pinzones

Buscando los pinzones

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Eersel

21 Maart 2014

Quilotoaloop

16 Maart 2014

Belevenissen Galapagos (San Cristobal)

11 Maart 2014

Galapagos Santa Cruz II

10 Maart 2014

Galapagos
Joyce

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6914

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Buscando los pinzones

Landen bezocht: