Quilotoaloop - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu Quilotoaloop - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu

Quilotoaloop

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 Maart 2014 | Ecuador, Galápagos

Daar zitten we dan alweer op de laatste ochtend!

De afgelopen dagen waren weer compleet anders als alle andere. Het was wandelen geblazen en dat was ook wel de bedoeling, had ik nog niet echt maximaal gedaan. Drie dagen wandelen door het heuvel- of best bergachtige platteland van Ecuador.
Ook weer een prachtige omgeving en wat zijn de mensen hier toch vriendelijk en behulpzaam. Had gedacht dat het vergeleken met Azie allemaal veel harder zou zijn maar niks van dat al, super vriendelijk.

Zo pakte ik n taxi naar het busstation in Quito. Chauffeur heette Cleber, was een intellectueel met een bruine ribbroek, oranje trui en hondje op z´n dashboard met schuddend hoofd, super 70's. Eenmaal op het station is ie bang dat ik de weg niet weet of weet ik waar uitkom dus gaat ie mee een kaartje kopen. En nog geen 10 cent verwachten. Tsja, of ze zijn hier superaardig of ik oog erg hulpeloos, kan ook natuurlijk..

Waar ik sliep bij Black Sheep Inn is het 1 gezamenlijke ruimte voor ontbijt en diner en s' avonds een drankje rondom de kachel. Van echte Canadeze hike stellen tot een mediterende Japanner, allemaal gezellige en vaak ook inspirerende reisgenoten. Ook echt een gevoel gekregen bij het (vrij arme) leven in de middle of nowhere. Busreis was dan ook niet echt comfortabel en vooral lang met schoolkids op schoot en opa op schouder maar wel weer t echte Ecuador. Zie de foto´s, onderweg geen toerist te bekennen. De laatste avond met Edmundo de bedrijfsleider een boompje opgezet over de verschillen tussen onze landen, de bijzonderheden die ik ervaar (ze verkopen in de bus en op straat bv ijs dat niet smelt...?? en meer van die slimme vragen) en ook een stukje cultuur qua ontwikkeling en regering. Leuk want hij is daar geboren en heeft in Quito gewerkt dus kent zowel de stadskant als die van het platteland. Eindconclusie was dat het verschil in cultuur niet eens zo heel groot is en dat ie rucola gaat proberen te telen. Nog veel meer verhalen over een ram en een geit die ik wilde helpen en vervolgens met me aan de haal ging, wandelingen met nederlanders die 8 uur duurden wat niet echt nodig was maar wel erg grappig en meer, gn moment saai geweest.

Sinds gisteren weer in Quito voor de terugreis straks. Vannacht geen oog dicht gedaan want de klm-site herkende gisteravond mijn boekingscode niet dus dacht ff dat ik geen vlucht had, kon ook die hele vlucht niet vinden. Daarnaast valse phishingmails van de lookalike rabo dat mn rekening geblokkeerd was en dat is niet handig als ik nog n dag moet. Na geweldige telefonische hulp van het thuisfront alles nu weer ok, t wordt dus echt weer Nederland..

Na mn laatste spaanse broodje met mora-juice in de zon net straks met taxi Cleber (die ik na de eerste rit ook de airportrit graag gunde) die me vanochtend spotte en hollend achterna kwam; ' miss Joycie Joycie misschien moeten we een half uurtje eerder vertrekken ivm de drukte'
- prachtig- naar t vliegveld. Bedankt trouwens voor t informeren over de toegeraakte Boeing, echt relaxed ;-)

Zal wel goed komen, lekker eten bij KLM aan boord met een Telegraaf euh NRC natuurlijk en zo weer in Holanda!

Joyce


  • 21 Maart 2014 - 17:52

    Pa En Minke:

    Hoi Joyce, mooi datje nog even een laatste berichtje kon sturen. Helaas geen foto 's deze keer? Fijn dat alles nog in orde is gekomen. Je zult wel moe zijn, zeker na een nacht niet slapen. Ik hoop dat je een fijne vlucht hebt en een behouden aankomst. Ik hoor wel van je als je weer in ons kikkerlandje bent. Je dieren zullen ook weer blij zijn je te zien ( eerst weer op zoek met de Saab naar Annely..........)
    Groetjes uit Steenwijk

  • 22 Maart 2014 - 12:20

    Tanja :

    Ja het is mooi geweest. Kom maar weer terug! Tot zondag.

  • 22 Maart 2014 - 14:19

    Mam Ina:

    Hai meissie,
    Wat een indrukken heb je weer opgedaan en je hebt er met volle teugen van genoten.
    Ik hoop dat je nog even niet hoeft te werken en nog even mag bijkomen?
    We bellen wel weer als je thuis bent, dan kletsen we wel even weer bij.
    Tot gauw en liefs van je mam Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Buscando los pinzones

Buscando los pinzones

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Eersel

21 Maart 2014

Quilotoaloop

16 Maart 2014

Belevenissen Galapagos (San Cristobal)

11 Maart 2014

Galapagos Santa Cruz II

10 Maart 2014

Galapagos
Joyce

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6926

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Buscando los pinzones

Landen bezocht: