Galapagos Santa Cruz II - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu Galapagos Santa Cruz II - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joyce - WaarBenJij.nu

Galapagos Santa Cruz II

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 Maart 2014 | Ecuador, Galápagos

Goh ja, weer even een heel korte update nu de avond valt en ik vanaf morgen weer 5 dagen uit de lucht ben.

Lijkt wel dat ik in 1 of andere film beland ben, een heel interessante. Normaal vind ik natuur prachtig maar boeken lezen in een hangmat bijvoorbeeld ook. Hier kom je aan dat laatste dus echt niet toe, zoveel gebeurd er rondom je en dan zie je waarschijnlijk nog maar de helft.

Tussen de middag zat ik een salade te eten en keek tegenover onder een bruggetje, ligt daar ineens een zeehond een vis te eten. Tien minuten later is de salade op en staat er nog een stukje stokbrood, komt een (Darwin! dus pinzone) vink aangevlogen, gaat op schoot zitten, springt op het broodje en prachtige foto´s weer. Helaas op mn camera dus niet voor deze site omdat ik batterijen moet saven voor de komende dagen. En ik net geinvesteerd heb in een batterijlader die wel werkt op 100 V ;-(

Over de rest van de dag laat ik de foto´s het werk doen, is niet uit te leggen hoe het hier werkt en dan ik heb toch al best wat reizen gemaakt. Floor, Franske Mollen, als jullie in de gelegenheid zijn pak die dure camera en ga hier eens heen want de Molse meren zijn er echt niks bij ;-)

Was nog vergeten te vertellen dat de scan van de bagage voor het vliegtuig heel zwaar zou moeten zijn om hierheen te komen zodat er zeker geen zaden en ander spul hier de eilanden binnendringen. Nou was het probleem dat ik de afgelopen 10 dagen al eea aan zaden had verzameld, was vergeten dat het in m´n tas zat en had ook die zware scan niet verwacht dus ik dacht o,o ik ben de lul. Geen lijfstraf maar wel boze blikken of weer een penalty net als in India voor t reizen in de verkeerde trein die iets eerder vertrok... Niks van dat al, die zaden kwamen gewoon door de scan. Scan van niks dus, zaten nog wel in mn handbagage, wel in mn wcrol.. Heb nu net weer nieuwe gevonden want er zijn prachtige bomen hier dus dat ga ik nog een keer proberen op de weg terug. Als Betty een schelp van een halve meter mee kan smokkelen moet dit toch ook lukken!

Maak me overigens wel zorgen als het daar idd zo´n lekker weer is over m´n mediterane tuin thuis dus Floor, als je m´n mailtje hebt gehad of dit leest, wil je de planten in de potten een keer sproeien? Allemaal zorgvuldig gekweekt zaad en t zou zonde zijn als ze uitdrogen nu het net ergens op begint te lijken..

Tot slot, leuk dat jullie allemaal lezen enzo maar andersom is het ook heel leuk als ik iets lees.. Gaat nu snel achterelkaar maar misschien als ik dan vrijdag terug ben een paar leuke verhalen uit Nederland? Ja pap, jij doet het goed en die blog was natuurlijk ook voor jou!

Ben heel benieuwd naar de komende dagen, de albatros is in januari en februari weg van het enige eiland waar hij anders te zien is Espanola (en ik heen ga) en blijkt net terug om te broeden. Schijnt heel spectaculair te zijn want de albatros heeft de grootste spanwijdte van alle vogels, meer dan 3 meter en 40 cm. Lijkt wel echt een reis van een bioloog zo maar goed hier is zoveel overweldigende natuur dat je niet veel anders kan.. wijn of een avond laat is veel te duur (en hele vreemde discotheken van de buitenkant, geen goeie muziek) dus doen we wel weer in Nederland..Leuk!

Die foto,s plaats ie vandaag in een rare volgorde. Het komt erop neer dat alle dieren op het strandje waren muv de groene en de blauwe foto,s die zijn van s,avonds op de brug waar ze het water heel mooi aanlichten zodat je van alles ziet zwemmen. Met hoge komma,s doet ie ook raar vandaag, geen idee waarom. Zal t warme weer wel zijn ;-)

Tot over n dag of 5, werkse!




  • 11 Maart 2014 - 09:13

    Pa En Minke:

    Hoi Joyce, fijn te zien dat je ook mijn reisverslagen leest ( naar het strand in Julianadorp en naar en van het werk). Ik zie en lees dat je je nog steeds goed vermaakt en een prachtige tijd hebt. Ik zie ook dat je goed zorgt voor de innerlijke mens, ziet al allemaal heel lekker uit. Maak je over je plantjes thuis niet te veel zorgen, het is geen hittegolf hier, gewoon lekker voorjaarsweer. ' s Nachts is het nog koud en vochtig. Mooie foto' s en ik zie uit naar de foto's van je camera. Ik wist niet dat daar ook haaien zijn, wel logisch natuurlijk. En die reigers die hebben we hier ook............Vermaak je daar nog mooi maar even, zal wel gezellig zijn op zo'n boot. Niet allemaal tegelijk naar bakboord of stuurboord als je iets mooi ziet bewegen........Na die 5 dagen schiet het al aardig op en begin je al aan je laatste week. Geniet ervan. Zien we je nog terug met de Kerst in "all you need is love"?
    Groetjes en behouden vaart, Pa en Minke

  • 11 Maart 2014 - 09:35

    Mam Ina:

    hé meissie,
    Wat een avontuur en waar ik het meest van geniet zijn de verslagen die je maakt en de manier waarop.
    De foto's zijn prachtig en wat een mooie omgeving.
    Lieverd ik hoop dat de dingen die je nog voor de boeg hebt net zo fijn worden als je tot nu toe hebt beleeft.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en dat die met net zoveel humor als de vorige zal zijn.
    Pas goed op jezelf en een dikke kus,

    mam Ina

  • 12 Maart 2014 - 09:00

    Lepeltje:

    Wat een plaatjes!! Geniet Geniet.
    Die etage kippen was vast voor Piet bedoeld....

  • 13 Maart 2014 - 10:49

    Derk:

    Ha Joyce! Je verhalen worden steeds mooier en enthousiaster! Je zou er nog enkele weken aan vast moeten plakken om al je indrukken te verwerken, dit is bijna niet om vol te houden zo. Jouw verslagen zijn erg boeiend om te lezen, als je nog even doorschrijft kan je ze bundelen en aanbieden aan de Ecuadoriaanse toeristenbond als reclame voor het land. (Of bij de universiteit natuurlijk, wellicht een mooie update op de evolutietheorie.) Succes verzekerd. Leuk dat je zo de smaak te pakken hebt, Eersel is natuurlijk prachtig maar zo'n tripje even buiten de deur geeft ook wel wat kleur aan je leven. Ga zo door!!
    O, het sporten gaat erg goed, mijn lichaam begint er prima aan te wennen. Verder heb ik al prachtig uitgewerkte plannen voor de B&B, het zal je vast goed doen dat het op duurzame energie gaat draaien met zonne-energie en een zonneboiler.
    Fototip: een Selfie tussen de zeehonden? Veel plezier verder, gr Derk.

  • 14 Maart 2014 - 21:24

    Lucmollen:

    Ha Joyceke

    Jaja,hier is tie dan hoor ,Lucske.
    Zit nu voor het eerst achter het scherm met 100 mailtjes in mijn inbox.
    Het is wat zo'n huis verbouwen.
    Maargoed genoeg van dat .

    Mijn nieuwsgierigheid vertelde me dat ik er nu eens voor moest gaan zitten ,dus bij deze .
    Als eerste dien ik te vermelden dat het meenemen van zaden ten strengste verboden is en je je zeker op de Galapagos voorbeeldig moet gedragen.
    Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat over een paar weken in de kempenaar staat dat er in eersel e.o. darwinvinken ,Jan van Genten ,albatrossen ,zeeleguanen enz .zijn gesignaleerd.
    Maar wat ik hier zie vind ik in een woord helemaal kicken en ben de eerste om toe te geven dat ik daarop ontzettend jaloers ben.
    Ongelooflijk dat de dieren totaal geen angst kennen voor mensen al zal dat enigszins veranderen als ik Franske langs stuur .

    Ben heel erg nieuwsgierig naar je reisverhalen als je weer terug bent !Wauwwww


    Groetjes Luc en natuurlijk ook van Betty.

  • 15 Maart 2014 - 12:34

    Tanja :

    Woooow Joyce, ik ben niet snel jaloers maar nu.......Ik heb er geen woorden voor. Wel je verhalen vertellen met foto's , dus een datum prikken!

    Fijn he blote voeten in het zand ;-)

    heel veel liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Buscando los pinzones

Buscando los pinzones

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Eersel

21 Maart 2014

Quilotoaloop

16 Maart 2014

Belevenissen Galapagos (San Cristobal)

11 Maart 2014

Galapagos Santa Cruz II

10 Maart 2014

Galapagos
Joyce

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 6930

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Buscando los pinzones

Landen bezocht: